ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)

Szemán András Péter, egyéni vállalkozó

Hatályos: 2023. szeptember 20-tól

 

 

Tartalomjegyzék

 

  1. Megbízott adatai 4
  2. Általános rendelkezések, hatály. 4
  3. Szerzői jog. 5
  4. Felelősség. 5
  5. A szerződés alapjául szolgáló jogszabályok. 5
  6. Fogalmak. 6
  7. A szerződés nyelve, a szerződés formája Termék megrendelése esetén. 7
  8. Árak. 7
  9. Szolgáltatások köre és jellemzői 7

9.1.     Facebook és Instagram fiók teljes körű kezelése. 7

9.2.     Social media audit 8

9.3.     Social media tanácsadás. 8

9.4.     Szövegírás. 8

9.5.     Üzleti kommunikáció és tanácsadás. 9

9.6.     Online workshop. 9

9.7.     Online meetingre és workshopra vonatkozó egyéb szabályok, határidők. 10

  1. Online Termékek. 10

10.1.       A Termék megrendelése. 10

10.2.       A megrendelés feldolgozása, a szerződés létrejötte és a szerződés teljesítése. 11

10.3.       Adatbeviteli hibák javítása. 11

10.4.       Elállási jog. 11

  1. Szavatosság, jótállás online Termék esetén. 12

Vásárló a szavatossági igényeit az alábbi elérhetőségeken érvényesítheti: 12

11.1.       Kellékszavatosság. 12

11.2.       Termékszavatosság. 15

11.3.       Jótállás. 15

  1. Online Termék jogszerű használata. 15
  2. Panaszkezelés, jogérvényesítés, vitarendezés. 17

13.1.       Írásban tett panasz. 17

13.2.       Fogyasztóvédelmi eljárás. 17

13.3.       Bírósági eljárás. 17

13.4.       Békéltető testület 17

13.5.       Online vitarendezési platform.. 20

  1. Részleges érvénytelenség. 20
  2. Magatartási kódex. 20


 

  1. Megbízott adatai

 

Név: Szemán András Péter, egyéni vállalkozó

Székhely és levelezési cím: 3524 Miskolc, Jósika Miklós utca 18. 9. em. 1. ajtó

Nyilvántartásba vevő hatóság: Nemzeti Adó- és Vámhivatal

Nyilvántartásba történő felvétel napja: 2022. október 17.

Nyilvántartási szám: 57653240

Adószám: 59606251-1-25

Statisztikai számjel: 59606251-7311-231-05

Kamarai tagság: Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara

Kamarai regisztrációs szám: BO59606251

Bankszámlaszám: 11773346-00346728

Honlap: www.connectingmarketing.hu

Telefonszám: +36-20-223-6364

Email elérhetőség: info@connectingmarketing.hu

Tárhelyszolgáltató: Rackhost Zrt. (székhely: 6722 Szeged, Tisza Lajos körút 41., cégjegyzékszám: 06-10-000489, adószám: 25333572-2-06, email elérhetőség: info@rackhost.hu)

 

  1. Általános rendelkezések, hatály

 

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) tartalmazzák Megbízott (továbbiakban: Megbízott, online videós és szöveges termékek értékesítése esetén: Eladó), valamint www.connectingmarketing.hu honlapon (továbbiakban: Honlap) kínált szolgáltatások (továbbiakban: Szolgáltatás) igénybe vevőinek (továbbiakban: Megbízó), valamint az online videós és szöveges termékek (továbbiakban: Termék) megvásárlóinak (továbbiakban: Vásárló) – a továbbiakban együttesen Felek – jogait és kötelezettségeit.

 

Jelen ÁSZF tartalmazza online Termék megrendelése esetén a távollevők között megkötött szerződések esetén a jogszabályban előírt tájékoztatást és a teljesítés szabályait, a szerződés létrejöttének feltételeit, a szerződés létrejöttére vonatkozó szabályokat, a teljesítési határidőket, szállítási és fizetési feltételeket, felelősségi szabályokat, valamint az elállási jogokra vonatkozó tájékoztatásokat.

 

Megbízott az ÁSZF Honlapon történő megjelenítésével Megbízó számára lehetővé és elérhetővé teszi, hogy a Honlap felkeresésekor, a Szolgáltatás igénybevétele vagy a Termék megvásárlása, valamint a szerződés megkötése előtt a jogszabályban előírt, szükséges tájékoztatást megkapja.

 

Megbízó a Szolgáltatás igénybevételével, valamint Vásárló a Termék megrendelésével egyidejűleg elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.

 

Megbízott fenntartja magának a jogot arra, hogy az ÁSZF-t bármikor a Megbízónak küldött előzetes értesítés nélkül módosítsa. Ezen módosítások a folyamatban lévő vagy folyamatos szerződéseket nem érinthetik, a módosítás csak az annak közzétételét követően hatályba lépő szerződéseket érinti. Megbízott ugyanakkor az ÁSZF mindenkor hatályos változatát a Honlapon elhelyezi, így a Honlap felkeresésekor az ÁSZF aktuális változata elérhető.

 

Azon Szolgáltatások esetében, melyekre vonatkozóan Megbízó és Megbízott megbízási szerződésben állapodik meg, jelen ÁSZF-ben és a megbízási szerződésben foglaltak együttesen érvényesek.

 

A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a vonatkozó jogszabályi rendelkezések, valamint az egyéb kötelezően alkalmazandó normák az irányadók és alkalmazandók.

 

  1. Szerzői jog

 

A Honlapon megjelenített védjegyek, logók, tartalmak, valamint egyéb anyagok szerzői jogi védelem alatt állnak. Kifejezett előzetes írásbeli hozzájárulás nélkül harmadik személy semmilyen módon és jogcímen nem használhatja, nem másolhatja, nem terjesztheti, és nem teheti közzé a Honlap tartalmát. Tilos a Honlapon előzetes írásbeli hozzájárulás nélkül bármilyen más honlaphoz kapcsolást (linket) létrehozni. Lajstromozott védjegy, valamint szerzői jogi védelem alatt álló mű jogellenes felhasználása jogi eljárást vonhat maga után.

 

  1. Felelősség

 

Megbízott a Honlap használatából, illetve annak bármikor, bármilyen okból, bármilyen időtartamra bekövetkező elérhetetlenné válásából esetlegesen eredő kárért, veszteségért vagy költségért nem vállal felelősséget. Nem vállal felelősséget továbbá semmilyen, arra jogosulatlan személy által végzett, illetve késedelmes információátadás, számítógépes vírus, vonal- vagy rendszerhiba következtében az adatokban végbemenő változásért sem. Megbízott fenntartja a jogot a Honlapon megjelenített tartalmak módosítására, továbbá elérhetőségük megszüntetésére. Megbízott nem vállal továbbá felelősséget olyan, harmadik fél által létrehozott, továbbított, vagy publikált anyagokért, amelyek a Honlaphoz kapcsolódnak, vagy amelyre hivatkoznak.

 

  1. A szerződés alapjául szolgáló jogszabályok

 

  • az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2018/302 rendelete (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
  • évi CXIX. törvény a kutatás és a közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről (DM törvény)
  • évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről (Fgytv.)
  • évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
  • évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről (Eker tv.)
  • évi XLVII. törvény a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról (Fttv.)
  • évi XLVIII. törvény a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól (Grt.)
  • évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (Ptk.)
  • évi CXXX. törvény a polgári perrendtartásról (Pp.)
  • 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
  • 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
  • 373/2021. (VI.30.) Korm. rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól

 

  1. Fogalmak

 

  • Általános szerződési feltétel: Általános szerződési feltételnek minősül az a szerződési feltétel, amelyet az alkalmazója több szerződés megkötése céljából egyoldalúan, a másik fél közreműködése nélkül előre meghatározott, és amelyet a felek egyedileg nem tárgyaltak meg.
  • Áru/Termék: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon értékesítésre szánt online termék
  • Eladó: a Honlapot üzemeltető és a Termékeket eladásra kínáló vállalkozás
  • Felek: Megbízott/Eladó és Megbízó/Vásárló együttesen
  • Vásárló: az a természetes személy, jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság, aki a honlapon kínált termék valamelyikét megrendeli vagy megvásárolja
  • Fogyasztó: a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontjában meghatározottak szerint a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy
  • Fogyasztói szerződés: az a szerződés, amely fogyasztó és olyan személy között jön létre, aki (amely) a szerződést gazdasági vagy szakmai tevékenysége körében köti
  • Gyártó: a termék előállítója, importtermék esetén az Árut az Európai Unió területére behozó importőr, valamint bármely olyan személy, aki vagy amely az Árun nevének, védjegyének vagy egyéb megkülönböztető jelzésének feltüntetésével önmagát gyártóként tünteti fel
  • Jótállás: jogszabályon alapuló kötelező jótállás, vagy a Ptk. szerinti, a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállal
  • Megbízási szerződés: olyan szerződés, amely alapján a megbízott a megbízó által rábízott feladat ellátására, a megbízó a megbízási díj megfizetésére köteles.
  • Megbízó: a szolgáltatást igénybe vevő személy
  • Megbízott: a szolgáltatást nyújtó személy
  • Megbízási díj: a szolgáltatásért fizetendő ellenszolgáltatás
  • Szerződés: Eladó és Vásárló között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés
  • Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti áru vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a Felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő Felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak
  • Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a Felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz
  • Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy
  • Vásárló: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő személy
  • Vételár: a termékért fizetendő ellenszolgáltatás

 

  1. A szerződés nyelve, a szerződés formája Termék megrendelése esetén

 

A szerződés nyelve a magyar.

 

Online Termék megrendelése esetén a jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések elektronikus úton jönnek létre távollévő Felek között, nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, és azokat Eladó nem iktatja.

 

  1. Árak

 

Az árak (Termék vételára és Megbízási díj) forintban értendők, az árakat általános forgalmi adó összeg nem terheli.

 

A Szolgáltatásokra vonatkozó Megbízási díjat Megbízott egyedileg határozza meg, a mértéke függ az elvégzendő munka jellegétől és mennyiségétől. Erről Megbízott minden esetben egyedileg nyújt tájékoztatást.

 

Megbízott fenntartja magának a jogot, hogy az árakat módosítsa, melyet Megbízott a Honlapon közzétesz. Az árváltozás ezen tájékoztatás megtételével egyidejűleg hatályba lép.

 

Online Termékre vonatkozóan, amennyiben a Honlapon hibás ár (pl. 0 Ft-os ár, kedvezményes ár esetén rosszul számított kedvezmény stb.) került feltüntetése, és erre megrendelés érkezik, Eladó felajánlja a Termék valós áron történő megrendelésének lehetőségét. Vásárló jogosult dönteni, hogy a Terméket valós áron megrendeli, vagy lemondja a megrendelést, amely utóbbi esetben Vásárlót ezért hátrányos jogkövetkezmény nem éri.

 

  1. Szolgáltatások köre és jellemzői

 

  • Facebook és Instagram fiók teljes körű kezelése

 

Facebook és Instagram fiók teljes körű kezelésére vonatkozó megbízás esetén Megbízott hosszú távú segítséget nyújt az oldalak kezelésében.

 

Az oldalak kezeléséhez Megbízó hozzáférést biztosít Megbízott részére.

 

Megbízó választása szerint az oldalakon elhelyezésre kerülő szövegeket és képeket Megbízott írja és válogatja, vagy a szövegeket és képeket Megbízó biztosítja.

 

Amennyiben a képek válogatása Megbízott feladata, Megbízott kizárólag jogtiszta képeket használ.

 

A Megbízási díjat Megbízó banki átutalással havonta fizeti meg Megbízott által elektronikus úton kiállított számla alapján.

 

A Szolgáltatás részleteit Megbízott és Megbízó egyedi megbízási szerződésben rendezi.

 

  • Social media audit

 

A Szolgáltatás keretében Megbízott arra vállal kötelezettséget, hogy Megbízó social media felületeit áttekinti, és 60 perces online konzultáció keretében tanácsot ad a felületek kezelésére vagy esetleges megváltoztatására vonatkozóan.

 

A Szolgáltatás keretében Megbízó nem ad hozzáférést a social media felületek kezelésére, a Szolgáltatás kizárólag tanácsadást tartalmaz.

 

A Megbízási díjat Megbízó az auditot követően Megbízott által elektronikus úton kiállított számla alapján banki átutalással rendezi.

 

  • Social media tanácsadás

 

A Szolgáltatás keretében Megbízott arra vállal kötelezettséget, hogy Megbízó social media felületeinek kezelésére vonatkozóan tanácsot ad, igény esetén előre meghatározott ideig figyelemmel követi Megbízó social media jelenlétét és ottani tevékenységét, továbbá házi feladatok adásával és ellenőrzésével segíti Megbízó tevékenységét.

 

A Szolgáltatás keretében Megbízó nem ad hozzáférést a social media felületek kezelésére, a Szolgáltatás kizárólag tanácsadást és mentorálást tartalmaz.

 

A Megbízási díjat Megbízó a tanácsadás előtt Megbízott által elektronikus úton kiállított számla alapján banki átutalással rendezi.

 

  • Szövegírás

 

A Szolgáltatás keretében Megbízott szövegírásra vállal kötelezettséget Megbízó részére.

 

Megbízó választása szerint a szövegben elhelyezésre kerülő képeket Megbízott válogatja, vagy Megbízó biztosítja.

 

Amennyiben a képek válogatása Megbízott feladata, Megbízott kizárólag jogtiszta képeket használ.

Megbízott a Szolgáltatást Megbízóval előre egyeztett határidőben teljesíti.

 

Megbízott a Megbízási díjat karakterszám alapján állapítja meg. A Megbízási díj kétszeri átírást és módosítást tartalmaz, további átírás és módosítás esetén Megbízott díjat számít fel, melyet előzetesen egyeztet Magbízóval.

 

Megbízott magyar nyelvű szövegek elkészítését vállalja.

 

A Megbízási díjat Megbízó az elkészült és végleges szöveg átadását követően Megbízott által elektronikus úton kiállított számla alapján banki átutalással rendezi.

 

  • Üzleti kommunikáció és tanácsadás

 

A Szolgáltatás keretében Megbízott arra vállal kötelezettséget, hogy telefonon Megbízó részére üzleti kommunikációja (pl. üzleti levél megfogalmazása) kialakítására és fejlesztésére vonatkozóan tanácsot ad.

 

A tanácsadáson egyidejűleg maximum 2 fő vehet részt.

 

A Megbízási díjat Megbízó a tanácsadás előtt Megbízott által elektronikus úton kiállított számla alapján banki átutalással rendezi.

 

  • Online workshop

 

Megbízott által szervezett online workshopon Megbízott social media tanácsadást és ismereteket nyújt Megbízó részére.

 

A workshopon egyidejűleg több fő is részt vehet, ezért Megbízott felhívja a résztvevők figyelmét arra, hogy a résztvevő beállításaitól függően nyilvános profiladataik a többi résztvevő számára esetlegesen látható.

 

Az online workshopra jelentkezés lehetséges emailen, telefonon vagy Megbízott részére küldött Facebook Messenger üzenetben. A workshop részleteit és hozzáférési adatait Megbízott emailen küldi meg a jelentkezők részére.

 

A workshop Zoom vagy Facebook felületen zajlik.

 

A workshopra való jelentkezési határidő a meghirdetett dátum előtti 2 hét. A jelentkezést követően Megbízott elektronikus számlát küld a jelentkező részére. Amennyiben a workshop díja nem kerül befizetésre, Megbízó törli a jelentkezést.

 

A workshopról felvétel nem készül, a workshop nem visszanézhető.

 

A workshopon Megbízott képfelvételeket készíthet. A workshop résztvevője a workshopon abban az esetben készíthet képfelvételét, amennyiben a workshop Facebook felületen zajlik, azaz Zoom felületen zajló workshopról képfelvételt a résztvevő nem készíthet.

 

A workshopról videófelvételt a workshop résztvevője nem készíthet.

 

Amennyiben a befizetett workshopon a jelentkező nem tud részt venni, Megbízottnak nem áll módjában a befizetett díjat visszafizetni.

 

Amennyiben a workshop Megbízott oldalán felmerült bármely oknál fogva elmarad, arról Megbízott emailben tájékoztatja a jelentkezőket, továbbá tájékoztatást nyújt arról, hogy a workshop mely időpontban kerül pótlásra. Amennyiben az új időpont a jelentkezőnek nem felel meg, és azt emailen, telefonon vagy Facebook Messenger üzenetben jelzi Megbízott részére, úgy Megbízott a befizetett díjat visszafizeti a jelentkező részére.

 

A workshop nem minősül képzésnek, nem akkreditált és nem engedélyköteles.

 

  • Online meetingre és workshopra vonatkozó egyéb szabályok, határidők

 

Social media audit, social media tanácsadás, üzleti kommunikáció és tanácsadás, valamint online workshop esetében az előre egyeztetett időpont a meeting vagy workshop kezdete előtt 24 órával Megbízó vagy jelentkező által lemondható. Amennyiben a lemondás határidőn túl érkezik, vagy a lemondás nem történik meg, Megbízott jogosult a Szolgáltatás díjának 50%-át számlázni Megbízó vagy a jelentkező felé.

 

A meeting és workshop a meghirdetett időpontban, pontosan kezdődik. A késve érkező résztvevő a meetingre és a workshopba bekapcsolódhat, viszont a késés miatt a meeting és a workshop meghosszabbítására nincs lehetőség. Megbízott késése esetén az időtartam a késés időtartamával meghosszabbodik.

 

A Szolgáltatás igénybevételére történő jelentkezés történhet emailben, telefonon vagy Megbízott részére küldött Messenger üzenetben. Jelentkezés esetén Megbízott a lehető legrövidebb időn belül felveszi a kapcsolatot Megbízóval, és egyeztetést kezdeményez a Szolgáltatás részleteiről. Amennyiben a Szolgáltatás időszakosan szünetel (pl. karácsonyi időszak), abban az esetben Megbízott erről tájékoztatja a Megbízót.

 

  1. Online Termékek

 

  • A Termék megrendelése

 

Eladó a Honlapon keresztül Social media témában online Termékeket kínál, melyek videós és szöveges ismeretanyagot tartalmaznak.

 

A Termék megrendelése esetén Eladó a Vásárló által megadott email címre elektronikus számlát küld, anmely alapján Vásárló a vételárat banki átutalás formájában rendezheti.

 

A vételár megérkezését és Eladó bankszámláján való jóváírást követően Eladó emailben megküldi az ismeretanyag eléréséhez szükséges linket.

 

A ismeretanyag korlátlan ideig hozzáférhető és korlátlan számban megtekinthető.

 

Vásárló bármilyen modern böngésző használatával, valamint bármilyen internethozzáférést biztosító eszközről (okostelefon, tablet, laptop, okostévé stb.) hozzáfér a megvásárolt Termék tartalmához.

 

Az írásos ismeretanyag pdf formátumban érhető el.

 

  • A megrendelés feldolgozása, a szerződés létrejötte és a szerződés teljesítése

 

Vásárló a Termék megrendelését bármikor leadhatja.

 

            A szerződés elektronikus úton jön létre oly módon, hogy Vásárló a Terméket megrendeli, a Termék vételárát megfizeti, melyet követően a Termékhez Eladó által küldött linken keresztül hozzáfér.

 

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén Vásárló minősül ajánlattevőnek.

 

Eladó a Termékhez való hozzáférés Vásárló részére történő biztosításával kifejezetten elfogadja Vásárló ajánlatát. Amennyiben a hozzáférés biztosítása a megrendelést és sikeres díjfizetést követő 48 órán belül nem történik meg, Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól.

A teljesítés időpontja az az időpont, amikor Eladó az online Termékhez való hozzáférést biztosítja Vásárló részére.

 

  • Adatbeviteli hibák javítása

 

Online Termék megrendelése esetén Vásárlónak a megrendelés során, a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van az általa bevitt adatok javítására vagy módosítására. Fontos, hogy Vásárló mindig ügyeljen az adatok pontosságára, hiszen az általa megadott adatok alapján kerül sor a számlázásra, illetve a Termék elérésére

 

Eladó kifejezetten felhívja Vásárló figyelmét arra, hogy az általa tévesen megadott email cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét, amely esetben Eladót felelősség nem terheli.

 

Amennyiben Vásárló a megrendelés véglegesítését követően hibát fedez fel a megadott adatokban, a lehető legrövidebb időn belül a rendelése módosításának kezdeményezése szükséges. A hibás rendelés módosítását a megrendeléskor megadott email címről küldött levéllel vagy telefonon jelezheti Eladó felé.

 

  • Elállási jog

 

Fogyasztót az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet 20. §-a szerint megilleti a 14 napon belüli, indokolás nélküli elállás joga.

 

Fogyasztó: a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontjában meghatározottak szerint a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

A 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet meghatározza azon esetek körét is, amely esetekben a Fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát.

 

Az elállás joga nem illeti meg a Vásárlót a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés – a szolgáltatás egészének teljesítését követően –, valamint a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalom tekintetében, ha az Eladó a Vásárló kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Vásárló e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásulvételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti elállási jogát.

 

Vásárló az ÁSZF elfogadásával tudomásul veszi, és beleegyezik abba, hogy az Eladó a Termék vételárának Vásárló általi megfizetését követen hozzáférést biztosít a Termékhez, mellyel Vásárló elveszíti a fent részletezett elállási jogát.

                                                                 

  1. Szavatosság, jótállás online Termék esetén

 

A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.

 

Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

 

A Termék hibája esetén Eladó a szavatossági jogokat a Ptk. és 45/2014 (II.26.) Kormányrendeletben foglaltak szerint biztosítja.

 

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.

 

Vásárló a szavatossági igényeit az alábbi elérhetőségeken érvényesítheti:

Honlap: www.connectingmarketing.hu

Email elérhetőség: info@connectingmarketing.hu

 

  • Kellékszavatosság

 

A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Kormányrendelet 3. számú melléklet alapján készült.

 

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Ptk. és – fogyasztói szerződések esetében – a 373/2021. (VI.30.) Korm. rendelet szabályai szerint.

 

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

  • kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.
  • ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát Eladó költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
  • választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

 

Fogyasztói szerződésnél ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az Áru és a digitális elemeket tartalmazó Áru teljesítésének időpontjától számított 1 éven belül felismert hiba már az Áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az Áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

Az Eladó megtagadhatja az Áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne az Eladónak, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve az Áru hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.

 

Fogyasztó akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha

  • az Eladó nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem teljesítette az alábbi feltételeket
    • az Eladónak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét
    • ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően – a hiba felismerhetővé válása előtt – üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.
  • megtagadta az Áru szerződésszerűvé tételét,
  • ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy az Eladó megkísérelte az Áru szerződésszerűvé tételét,
  • a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá, vagy
  • az Eladó nem vállalta az Áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a Fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.

 

Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, az Eladót terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.

 

Fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét – a szerződésszegés súlyához igazodva – részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg az Eladó nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.

Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a Fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.

 

Az Eladónak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt Áru visszavételét. Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan Áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az Áru jellegének és céljának megfelelően – a hiba felismerhetővé válása előtt – üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő Áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított Áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.

 

Fogyasztónak az Árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében Eladó rendelkezésére kell bocsátania.

 

Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a Fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a Fogyasztó által ténylegesen megkapott Áru értékének különbözetével.

A Fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga az Eladónak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.

 

Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott Árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a Fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás Áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb Áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a Fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.

 

Ha a Fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy

  • a Fogyasztónak az Eladó költségére vissza kell küldenie az Eladónak az érintett árut és
  • az Eladónak haladéktalanul vissza kell térítenie a Fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.

 

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak, de 1 évnél rövidebb elévülési határidő ekkor sem köthető ki érvényesen.

 

Fogyasztónak nem minősülő Vásárlók esetében a kellékszavatossági jog érvényesítési határideje 1 év, amely a teljesítés (átadás) napján indul.

 

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

 

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított 6 hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított 6 hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

  • Termékszavatosság

 

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

 

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

 

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

 

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

 

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

 

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

  • Jótállás

 

Jogszabályban előírt kötelező jótállási kötelezettség nem vonatkozik az Eladó által kínált Termékekre.

 

  1. Online Termék jogszerű használata

 

            Vásárló tudomásul veszi, hogy az online videós és szöveges tartalmakat kizárólag saját célra használhatja.

 

A Vásárló nem teheti az alábbiakat és más személyt sem ösztönözhet, segíthet vagy kérhet fel arra, hogy az alábbiakat tegye:

  • Termék és tartalmának kereskedelmi vagy közcélra történő felhasználása,
  • Termék és tartalmának jogtalan vagy nem rendeltetésszerű felhasználása,
  • Termékről kép- és hangfelvétel készítésére alkalmas eszközzel felvétel készítése,
  • Termék bármely módon történő rögzítése és harmadik fél részére való elérhetővé tétele,
  • Termék tartalmának másolása, sokszorosítása, kölcsönzése, értékesítése, közvetítése, vagy egyéb módon való terjesztése, szerkesztése vagy bármely egyéb módon való továbbítása vagy adaptálása,
  • Termék és tartalmának – akár ingyenesen, akár díj ellenében elérhető – tartalom- vagy fájlmegosztó oldalakon való elhelyezése,
  • Termék részét képező bármely biztonsági, titkosítási vagy egyéb technológia vagy szoftver megkerülése, módosítása, eltávolítása, megváltoztatása vagy bármely egyéb módon történő manipulálása.
  • Termék és tartalmának a szerzői jogi törvények, egyéb jogszabályok vagy jelen ÁSZF megsértésével történő egyéb használata.

 

Vásárló köteles a Terméket az előírásoknak megfelelően használni, ellenkező esetben az Eladó jogosult a Termék hozzáférését szüneteltetni, vagy a szerződést azonnali hatállyal felmondani.

 

A hibás vagy helytelen használatból eredő károkért Vásárló felelősséggel tartozik. Amennyiben az Eladó értesül a Vásárló általi visszaélésről vagy a Termék jogtalan használatáról, jogi útra terelheti az ügyet.

 

A Termék jelen pont megsértésével történő használata mindenkor a szerződés súlyos megszegésének minősül, melynek alapján Eladó jogosult a Termék hozzáférését azonnali hatállyal megszüntetni és a szerződést felmondani. Ebben az esetben a Vásárló által megfizetett vétalárat vagy annak időarányos összegét Eladónak nem áll módjában Vásárló részére visszatéríteni.

 

A Termék használatának megsértése esetén – fentieken túl – Eladó jogosult a jogsértés megtörténtének bírósági megállapítását kérni, továbbá többek között követelheti:

  • a jogsértés abbahagyását és a jogsértő eltiltását a további jogsértéstől,
  • a jogsértő szolgáltatás nyújtásának megtiltását,
  • a jogsértő általi adatszolgáltatást a jogsértésben résztvevőkről, a jogsértő hasznosításra kialakított üzleti kapcsolatokról,
  • a jogsértéssel elért gazdagodás visszatérítését,
  • kártérítést.

 

A jogkövetkezmények alkalmazásával kapcsolatos költségek minden esetben a jogsértő Vásárlót terhelik.

 

  1. Panaszkezelés, jogérvényesítés, vitarendezés

 

  • Írásban tett panasz

 

Vásárló az Eladó, valamint az Eladó érdekében vagy javára eljáró személynek a Termék Fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát írásban, elektronikus levél útján írásban közölheti az Eladóval az alábbi elérhetőségek valamelyikén:

Honlap: www.connectingmarkating.hu

Email elérhetőség: info@connectingmarketing.hu

 

Az írásban tett panaszt Eladó köteles a beérkezést követő 30 napon belül írásban megválaszolni, és intézkedni annak közlése iránt. A panaszt elutasító állápontját Eladó köteles megindokolni.

 

A panasz elutasítása esetén az Eladó köteles a Fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve Fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy Eladó a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

 

Amennyiben Eladó és Fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, a következő pontokban részletezett jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Fogyasztó számára.

 

  • Fogyasztóvédelmi eljárás

 

Fogyasztó bármilyen fogyasztóvédelmi probléma esetén a fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat. A fogyasztóvédelmi hatóság kérelemre vagy hivatalból eljár, vizsgálva ezzel Eladó piaci magatartását fogyasztóvédelmi szempontból. Fogyasztó egyedi ügyét azonban a békéltető testület oldja meg, azaz a fogyasztóvédelmi hatóság ebben az esetben átteszi a kérelmező ügyét a békéltető testülethez.

 

A fogyasztóvédelmi hatóság a kormányhivatal. A fogyasztóvédelmi hatóság elérhetőségei megtalálhatóak itt: https://www.kormanyhivatal.hu/hu

 

  • Bírósági eljárás

 

Vásárló a Ptk., valamint a Pp. rendelkezései alapján jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bírósági úton történő érvényesítésére.

 

  • Békéltető testület

 

Ha Fogyasztónak vásárlásával kapcsolatban kifogása merül fel, és azt nem tudja az Eladóval rendezni, a gyors, ingyenes és egyszerű eljárást lefolytató békéltető testülethez fordulhat. A békéltető testület egyezséget próbál meg létrehozni a Fogyasztó és az Eladó között, ennek hiányában pedig dönt az ügyben. Fontos, hogy a Fogyasztó csak szerződésének teljesítésével, azaz egyedi jogvitájával kapcsolatban fordulhat a testülethez, más, a fogyasztóvédelmi hatóság hatáskörébe tartozó ügyben (pl. megtévesztés, árfeltüntetés, stb.) nem, ilyen esetben a békéltető testület átteszi az ügyet a fogyasztóvédelmi hatósághoz.

 

A békéltető testület a vármegyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett független testület. Hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. Eladónak együttműködési kötelezettsége van, ami azt jelenti, hogy a békéltető testületi meghallgatásra az Eladó köteles válasziratot benyújtani, valamint a meghallgatáson a cég képviselője köteles megjelenni, ellenkező esetben fogyasztóvédelmi bírságot szab ki rá a fogyasztóvédelmi hatóság.

A vállalkozás személyes megjelenési kötelezettsége nem terjed ki arra az esetre, ha székhelye, telephelye vagy fióktelepe az eljárást lefolytató békéltető testület szerinti vármegyében nincs. Ebben az esetben Eladó együttműködési kötelezettsége a Fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

 

A békéltető testületi eljárás megindításának feltétele, hogy Fogyasztó az eljárás megindítása előtt az Eladóval közvetlenül megkísérelje a panaszügy rendezését. A közvetlen rendezés sikertelensége esetén adható be kérelem a békéltető testülethez.

 

Jogorvoslat, fellebbezés lehetősége a Békéltető Testület döntése ellen:

Az Fgytv. rendelkezési értelmében bíróság előtt csak abban az esetben van lehetőség a határozat megtámadására, ha az eljáró tanács eljárási szabályt sértett, illetve az Eladó az ajánlás hatályon kívül helyezését kérheti a bíróságtól jogszabálysértés esetén.

 

A békéltető testületi döntés nem érinti Fogyasztónak azt a jogát, hogy igényét bírósági eljárás keretében érvényesítse. Tehát a bírói út igénybevételére a békéltető testületi eljárás lefolytatását követően is van lehetőség.

 

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

 

Baranya Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 7625 Pécs, Majorossy Imre utca 36.

Telefon: +36-72-507-154

Email: info@baranyabekeltetes.hu

Honlap: www.baranyabekeltetes.hu

 

 

Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.

Telefon: +36-20-373-2570

Email: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu

Honlap: www.jaszbekeltetes.hu

 

Bács-Kiskun Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Telefon: +36-76-501-525, +36-76-501-532

Email: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu

Honlap: www.bacsbekeltetes.hu

 

Komárom-Esztergom Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefon: 06-34-513-010

Email: bekeltetes@kemkik.hu

Honlap: www.kem-bekeltetes.hu

 

Békés Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

Telefon: +36-66-324-976

Email: bekeltetes@bmkik.hu

Honlap: www.bmkik.hu

 

Nógrád Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 3100 Salgótarján, Mártírok útja 4. fsz. 14.

Telefon: +36-32-520-860

Email: nkik@nkik.hu

Honlap: www.nkik.hu

 

Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli utca 1.

Telefon: +36-46-501-090, +36-46-501-871

Email: bekeltetes@bokik.hu

Honlap: www.bekeltetes.borsodmegye.hu

 

Pest Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2

Telefon: +36-1-792-7881

Email: pmbekelteto@pmkik.hu

Honlap: www.pestmegyeibekelteto.hu

 

Budapesti Békéltető Testület

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefon: +36-1-488-2131

Email: bekelteto.testulet@bkik.hu

Honlap: www.bekeltet.bkik.hu

Somogy Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.

Telefon: +36-82-501-000, +36-82-501-026

Email: skik@skik.hu

Honlap: www.skik.hu

 

Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefon: +36-62-554-250/118

Email: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Honlap: www.bekeltetes-csongrad.hu

 

Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi utca 2.

Telefon: +36-42-420-180

Email: bekelteto@szabkam.hu

Honlap: www.bekeltetes-szabolcs.hu

 

Fejér Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefon: +36-22-510-310

Email: bekeltetes@fmkik.hu

Honlap: www.bekeltetesfejer.hu

Tolna Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 7100 Szekszárd, Arany János utca 23-25.

Telefon: +36-74-411-661

Email: kamara@tmkik.hu

Honlap: www.tmkik.hu

 

Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a

Telefon: 06-96-520-217

Email: bekelteto.testulet@gymsmkik.hu

Honlap: www.bekeltetesgyor.hu

 

Vas Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 9700 Szombathely, Rákóczi Ferenc utca 23.

Telefon: +36-94-312-356, +36-94-506-645

Email: pergel.bea@vmkik.hu

Honlap: www.vasibekelteto.hu

 

Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty utca 13-15.

Telefon: +36-52-500-710, +36-52-500-745

Email: bekelteto@hbkik.hu

Honlap: www.hbmbekeltetes.hu

 

Veszprém Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. Pf.: 220

Telefon: +36-88-814-121, +36-88-814-111

Email: info@bekeltetesveszprem.hu

Honlap: www.bekeltetesveszprem.hu

 

Heves Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 3300 Eger, Hadnagy utca 6. földszint

Telefon: +36-36-416-660/105

Email: bekeltetes@hkik.hu

Honlap: www.hkik.hu

 

Zala Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.

Telefon: +36-92-550-513

Email: zmbekelteto@zmkik.hu

Honlap: www.bekelteteszala.hu

 

 

  • Online vitarendezési platform

 

Az Európai Bizottság Online létrehozott egy platformot, ahol a fogyasztók és kereskedők felkérhetnek egy pártatlan vitarendezési testületet online vásárlással kapcsolatos jogvitáik rendezésére.

 

Az online vitarendezési platform segítségével lehetőség van internetes vásárlással kapcsolatos panaszokat digitális formában, bármelyik uniós nyelven az Európai Unió bármely pontjáról elküldésére a kiválasztott alternatív vitarendezési testületnek.

 

Az eljárás általában teljes mértékben online zajlik, az alternatív vitarendezési testület kiválasztását követően kb. 90 napot vesz igénybe, és ingyenesen vagy jelképes összegű díj ellenében történik.

 

Elérhetőségek és részletek itt:

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU

 

  1. Részleges érvénytelenség

 

Amennyiben az ÁSZF valamely pontja hiányos vagy hatálytalan, a szerződés egyéb pontjai érvényben és hatályban maradnak. A hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó jogszabályok rendelkezései alkalmazandók.

 

  1. Magatartási kódex

 

Eladó nem rendelkezik az Fttv. szerinti magatartási kódexszel.